Om mig

Fullständigt Namn: Sebastian Holmbom
Fullständig Ålder: 1986 - 10 - 02 - XXXX
Fullständigt Kön: Male ( Svenska: Man )
Antal Fruar: Endast 1 Sambo
Antal Barn med samma Sambo: 2st "Stjärn" - Gossar
Antal Bostäder: Lyxig Lägenhet Norröver
NU FÅR DET VARA NOG!

måndag 16 mars 2009

Seg Uppdatering!

Hallå Vänner & Bekanta!


Såhär ser jag ut nu!

Ursäkta mig om jag inte har uppdaterat bloggen på ett par dagar nu, tyvärr har jag också
en bra anledning....

JO, jag har faktikst varit sjuk nästan 40 graders feber och magont pratade med min läkare om detta och han försökte hävda att det både kunde vara influensa och min antibiotika som spökade.

I Lördags hade vi besök av min mamma Marie och hennes familj, Lasse och Anton. Dom ville komma upp för att kolla till Ungarna mig fick dom se på köpet. Skönt när folk kommer och kommenterar att svullnaden bara blir mindre och mindre. Dom stannade över på en fika som inte kunde ha innehållit mer saker vi hade - Bullar, Drömmar, Kärleksmums, Brago Kexs, Fingers och Glass självklart var det lite varierat Kaffe och Saft på detta. Klockan började närma sig Melodifestival och mamma och dom skulle börja röra sig hemåt och vi mot soffan. Kvällen var ju ägnad helt åt Melodifestivalen och man kan ju bara säga grattis Malena Ernman :)

I Söndags var jag ute och körde bil själv för första gången efter operationen skulle iväg och försöka hitta ett bra erbjudande på en digitalbox och boxer abonnemang, först ner till Mediamarkt men där hade dom
ingen som man kunde spela in på dom skulle få in flera sådana i veckan, resan gick vidare till en
annan affär som jag har fått bra respons från tidigare alltså Elgiganten där fick jag mkt bra hjälp av en duktig säljare som hjälpte mig med både en digitalbox Samsung som jag hade kollat på tidigare och ett abonnemang till denna. Perfekt! Så hemåt... Nu var jag helt slut!

Kom hem till Annki & Anders där Allie väntade och dom hade gjort mat som var klar precis lagom, Köttfärssås och Ris detta gick att äta men det var lite jobbigt hade också börjat må sämre igen tog ett par tuggor och varje tugga var som att svälja en värktablett, jobbigt......

Jag gick ganska snabbt hemåt där jag direkt tog tag i mina värktabletter sedan bäddade jag ner mig själv vilket var underbart skönt mådde genast bättre.

Senare så kopplade jag in Digitalboxen som vi köpte för vi skulle spela in ett program på kvällen som gick samtidigt som ett annat som vi ville se. Det var mycket roligt på tv på söndagen:
- Parlamentet
- Wipeout
- Sanningens Ögonblick
- Beck

Svårt att hinna med allt.

Nicklas ringde vid halv 9 tiden och bad mig komma förbi på hockeyn en sväng för att konfigurera våran media server som vi har där, jag sa ja till detta då jag annars hade varit tvungen att göra det på måndagen och det ville jag inte barnen sov ju redan så det var lugnt. Blev kvar där uppe ca 1,5 timme då det var lite annat att pilla med också. Sedan hem igen kolla lite på tv sen sova.

Idag Måndag har vi varit ute och gått lite på stan för att försöka få igång min kropp igen gick avsevärt mycket bättre då jag nu äntligen har börjat få i mig ordentligt med mat, har börjat äta mackor som jag doppar o honungsvatten och äter även havregrynsgröt varje morgon och kväll.


Nu över till lite rolig info om mina barn!

Liam har varit väldigt duktig hela helgen när han har varit hemma och tagit hand om pappa och resten av familjen som en riktig kar, jag trodde innan jag gjorde operationen att det skulle vara svårt att leka med barnen men det har faktiskt gått ganska bra kan ju göra det mesta förutom att slänga och kasta och hoppa med dom som jag gillar att göra.

Jag och Liam gillar ju båda att rita och måla samt att leka med bilarna och hans favorit tågbanan som han älskar att bygga och leka med. Liam har också fått en Bamse film som vi har börjat kolla på, anledningen till detta är för att han har en tröja med Bamse på därför skaffade vi filmen för att han skulle få se mer vem Bamse världens starkaste björn är.

Idag Måndag har Liam varit hos sin Dagmamma Ann-Marie från kl 08.00 till kl 13.00. Han verkligen älskar att vara där och leka med alla dom andra ungarna speciellt Nina och Ville.
Han försökte även lura i både mamma och pappa att dom hade åkt buss men det vet vi att det gör dom bara på fredagar :) men det är också en sak som han gillar Bussar och Lastbilar.

När vi kom hem var han super trött men vi ville inte att han skulle somna för då sover han så sent så vi försökte med att aktivera honom lite till, han fick måla lite med sina pennor vid köksbordet men detta var ingen roligt idag då han istället lekte med pennorna och målade hela sin mun svart :P tur att det är barnsäkra pennor så det går bort med våtservetter. Nu var det dags att äta mat idag blev det Potatismos och Fiskpinnar detta var fantastiskt både smidigt att laga och det gick väldigt lätt att äta för mig liam gillar också fisk men han var nog inte så hungrig för han äter ju alltid mat hos Ann-Marie

Lite senare fick han dock en glass - förlåt jag vet att det inte är lördag men glass är gott.


Leo kan man inte skriva så mkt om men lite har jag skramlat ihop....

Han har som vissa av er vet och andra inte svårt med mat för han spyr ganska mkt precis som sin storebror gjorde vi ska testa honom nu snart för om det är mjölkprotein instolerans eller något liknande, det som vi får göra är att be läkaren skriva ut receptbelagt Nutramigen som luktar SKIT men det är det som funkar om han inte vill amma helt - det smakar inte lika illa som det luktar.

Han blir också starkare och starkare lyfter huvudet mycket mer, tjattrar mycket mer.


Nu måste jag gå och göra Allie sällskap i sängen för ögonen orkar inte mycket mer...

Ni får ursäkta att det inte blev så mycket bilder denna gången lovar att skärpa mig på denna fronten....

Ha det underbart så hörs vi snart igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar